Trampled Under Hoof

Binnenkort worden de klassieke Goatsnake-platen ‘Flower Of Disease’, ‘1’ en ‘Dog Days’ opnieuw uitgebracht, en de heren vonden dat meteen een mooie aanleiding om nog eens een aantal nieuwe nummers bijeen te spelen. Drie tracks zijn het geworden, aangevuld met twee covers. Meer tijd of zin zullen de deelnemers wellicht niet hebben gehad, want dat dit een uit gerenommeerde muzikanten bestaand collectief is, staat buiten kijf: Greg Anderson (Sunn O))) en Thorr’s Hammer), JR (Cave In), Scott Reeder (Kyuss, Obsessed) en als vocalist Pete Stahl (Scream, Wool, Earthlings), het zijn niet van de minsten in het heavy rockgenre. En gerockt wordt er. Pussies die de Foo Fighters te licht bevinden, maar toch graag een net niet naar het commerciële neigende groove in hun patatten hebben, dienen deze an sich behoorlijk hitpotentieel inhoudende tracks zeker eens te beluisteren. Minder extreem dan voorheen, maar ongetwijfeld één van de beste nummers die Goatsnake ooit op plaat zette. Als uitsmijter zijn er covers van Saint Vitus en Black Oak Arkansas, maar we hadden liever nog enkele nieuwe Goatsnake-tracks gehad. We kijken reikhalzend uit naar een volledige plaat. Desert Sons zijn zo te zien een stel Nederlanders die een grote portie Kyuss-taart hebben gegeten. ‘See The Sun’ kon namelijk zo op een van hun platen hebben gestaan. Qua originaliteit zullen ze zeker geen brokken maken, maar een perfecte kloon neerzetten kunnen ze wel. Het tweede nummer, ‘Fata Morgana (Mirage)’ neigt wat meer richting MC5 maar ook hier wordt te veel naar de grote voorbeelden gelonkt. Maar een degelijke rocksong neerzetten kunnen ze in elk geval wel.