‘Sharon Signs To Cherry Red’ verwijst letterlijk naar het gelijknamige nummer van The Kamikaze Pilots, een verder weinig om het lijf hebbend popnummertje van een Britse eendagsvlieg opgedragen aan alle bandjes die ooit verwachtingsvol een democassette hebben opgestuurd naar een platenfirma. Dat is meteen het concept waaraan deze dubbelcd is opgehangen: het gaat hier allemaal om vrouwelijke artiesten (voornamelijk zangeressen) die in volle postpunkperiode droomden van een platencontract bij Cherry Red (of sublabel) RPM. Veel bekende namen vallen er tussen de vijfenveertig nummers niet te rapen; en dat mag niet echt verbazen. Met uitzondering van Family Fodder, Strawberry Switchblade, Dorothy (Max Prior) (ex-Rema Rema, The Monochrome Set), Marine Girls, Dolly Mixture of Vivien Goldman bijvoorbeeld is er van de meeste artiesten toen en later niet veel wezenlijks blijven hangen, airplay bij de legendarische BBC-deejay John Peel ten spijt. Dertig+ jaren later manifesteert zich duidelijk een rode draad van ambachtelijke DIY en voornamelijk onschuldige knulligheid. Het is allemaal heel braaf en charmant op zijn best. Stilistisch zwalpt deze compilatie tussen radiovriendelijke pop en licht afwijkende geluiden met uitwassen naar northern soul, mod, dub reggae, soul en funk. Het blijft bijgevolg allemaal wel heel erg hard in de schaduw staan van generatiegenoten die wél geschiedenis hebben geschreven zoals The Slits, Pink Industry, The Au Pairs of The Raincoats, maar dat zal ongetwijfeld wel de bedoeling zijn geweest.