Aidan Baker, de man achter onder meer Nadja, Orchard en Caudal, blijft een bijna niet te volgen stroom nieuwe platen over ons uit kieperen. Voor ‘Invisible Cities’ ging hij een samenwerking aan met Gareth Davis, een uitstekend (bas)klarinettist. Hij werkte onder meer samen met illustere grootheden als Merzbow, Elliot Sharp en heel dikwijls met Machinefabriek. Hij speelt daarenboven ook nog in een stel bands, waaronder het zeer interessante A-Sun Amissa (laatste nog ‘The Gatherer’ op Consouling Sounds) en het onnavolgbare Oiseaux-Tempête (recent op Sub Rosa: ‘Al-‘An! الآن (And Your Night Is Your Shadow —A Fairy-tale Piece Of Land To Make Our Dreams). Beide veelvraten passen wonderwel bij elkaar. Waar Baker zijn gelaagde drones etaleert, doet Davis eigenlijk hetzelfde met zijn klarinet, waardoor beide zich goed aanvullen en zo tot een geslaagde samenwerking komen die resulteert in vier dromerige stukken. Meestal toch, want in ‘Sky’ klinkt Davis’ instrument naar het einde toe bijna als een irritante fluit, en dat is toch wel minder geslaagd. ‘Signs’, dat boordevol field recordings zit van stemmen en andere geluiden, is dan wel weer een klasbak. Opener ‘Memory’ en afsluiter ‘Desire’ voldoen het beste aan de intenties van het duo: meditatieve ambient creëren die bedwelmt, zalft en rust brengt zonder in new age-gezwijmel te vervallen. Het is pas hun eerste samenwerking, maar Baker kennende, komen hier zeker nog enkele vervolgplaten achter.