‘Error Log’ is de derde samenwerking tussen Michel Banabila en Rutger Zuyderveld, alias Machinefabriek. Voor de reguliere Gonzo (circus) lezers behoeven deze namen geen nadere uitleg. Op dit album staan drie lange stukken waarin de heren ons op uiteenlopende manieren hun meesterschap bewijzen in de elektronische muziek. Dit keer hebben ze veel gebruik gemaakt van gesamplede akoestische instrumenten. Qua uitwerking ziet dat er in het elf minuten durende ‘Anima’ als volgt uit: een log industrieel en orkestraal intro gaat over in een langdurig deel met allerlei geïmproviseerde elektronische effecten en geluiden. Vervolgens wordt het weer rustig dankzij ruige ambient klanken. Na een korte improv-fase rukken langzaam, uit de computer, de strijkers op die voor een sfeervol bijna klassiek slotstuk zorgen. Bij het nummer ‘Stemmenspel’ worden gastvocalisten gebruikt die echter onherkenbaar verwerkt zijn in en tussen de elektronica die op het hoogtepunt brult als een opstijgende Boeing. In het titelstuk komen alle voorgaande elementen weer terug en wordt er tevens flink met drones gewerkt. Op het alleen digitaal verkrijgbare mini-album ‘Jump Cuts’ laat Banabila zich van een toegankelijke kant zien. ‘Field Trip’ is met zijn ritme en betoverende stem van Maryana Golovchenko misschien wel zijn meest poppy nummer ooit opgenomen. Tussen haar stem zijn veel omgevingsgeluiden te horen en dat is ook elders op dit album het geval. Zoals in het lange ambient-achtige eerste deel van de titeltrack waarin het tempo gaandeweg wordt opgevoerd door ritmisch percussie. In ‘Take Me There’ zit je dankzij gamelanklanken en omgevingsgeluiden ineens in Nederlands Indië. In ‘Tortoise’ waan je je door de combinatie met trompet in een nummer van Jon Hassell. Bij de Bandcamp-versie van ‘Jump Cuts’ zit een gratis bonustrack met alleen maar rustige elektronica en field recordings. Dat gaat qua muziek aardig de richting op van Piiptsjilling, de band van Rutger Zuydervelt en de Friese broers Jan en Romke Kleefstra. ‘Slieperswaar’ is één stuk van twintig minuten vol verstilde gruizige ambient en omgevingsgeluiden met flarden Friestalige proza. In het tweede deel zwelt dit alles aan dit een luide gitaardrone. Tegen het einde keert echter de rust weer, de luisteraar gelouterd achterlatend!