De tijd dat techno een exclusief Amerikaans-Europees onderonsje was, ligt lichtjaren achter ons. Cadenza, het label van Luciano, speelt sinds het prille begin een voortrekkersrol in het promoten van Zuid-Amerikaanse producers. De lijst van producers lijkt eindeloos en aan het rijtje wordt met de Argentijn Ernesto Ferreyra een beloftevolle nieuwkomer op het label binnengehaald. Al is nieuwkomer in zijn geval met een korrel zout te nemen, op de leeftijd van zestien was Ferrerya in zijn thuisland al een gerespecteerd deejay. Ferretra grossiert op El Paraiso De Las Tortugas met warme minimale techno en Latijnse ritmes en past hiermee perfect binnen de labelcatalogus van Cadenza. El Paraiso De Las Tortugas heeft enkele smaakmakers in de rangen (het bezwerende Los Dominos Vuela A Casa en het melancholische Back Pain voorop) die zijn talent bewijzen, maar over de hele lijn valt zijn debuutplaat te vlak en een gebrek aan echt goede ideeën te licht uit. Ook Minus-boegbeeld Magda kan de hooggespannen verwachtingen niet inlossen. De naar Berlijn uitgeweken Poolse met Amerikaanse roots onderstreept met From The Fallen Page dat een topdeejay niet per definitie een goede producer is. Het gezegde ‘schoenmaker blijf bij je leest’ is hier bijgevolg meer dan toepasselijk.