Sarah June (Sarah Decroocq en Béryl Benyoucef) vormen het Rijselse duo June Bug, dat met het mooie ‘A Thousand Days’ debuteert. June zong voorheen al hier en daar eens een liedje, maar met de ondersteuning van Benyoucef vallen de steentjes zoals ze het graag wilde.
Benyoucef is een multi-instrumentalist met een uitstekend popgevoel. Ideaal voor June om haar teksten op te fleuren. Ze klinkt ietwat als een folky sirene, maar door de elektronische muziek die zelden iets van folk in zich heeft maar wel dromerige pop, zweverige triphop en tegendraadse melodietjes opgefleurd met allerlei bijgeluiden, worden de nummers meteen interessant.
Onweerstaanbare liedjes, zo lazen we ergens. Zo ver zouden wij niet durven gaan, al vinden we de elf nummers wel zeer behoorlijk en kunnen we eigenlijk alleen maar hopen dat de gemiddelde popmuziek of hitparadedeuntjes zouden klinken als ‘By The Fire’, ‘Freaks’ of ‘Does It Matter’.
In Keulen kunnen ze net zo goed van die mooie liedjes maken, zo bewijst Dead Man’s Eyes. In 2013 bracht de band al een ep uit, ‘Meet Me In The Desert’, en waagt zich nu aan het echte werk.
Al is dat relatief, want we zien dat er op die ep toch ook al acht nummers stonden, en het er nu negen zijn en het nu wel als een langspeler wordt gepresenteerd. Harmonieën, ietwat psychedelisch aandoende nummers, een zweverig orgeltje hier en daar, stemmen die zowel folk, psychedelica en de jaren 1960 oproepen en toch geen seconde vervelen.
Met ‘Two Dozen Eyes’ sluipt ook wat Americana binnen, net zoals in het gros van de nummers vleugjes jazz de alternatieve pop komen opsieren.