728x90 MM

Hallelujah Mystic Garden Part 1

Important brengt het eerste deel van het tweedelige ‘Hallelujah Mystic Garden’ uit voor de zomer, waarna in de herfst deel twee zal volgen. Beide albums worden geperst op vijfhonderd exemplaren voor de ware gelovigen.

Want geef toe, stilaan is het aanbod van Acid Mothers Temple-platen dusdanig overvloedig, dat niemand nog het bos tussen de bomen vindt. Niet dat Kawabata Makoto vervelend klinkt met zijn kornuiten. Hun vele jams resulteren meestal in degelijke tripmuziek, waar elk van de deelnemers voldoende ruimte krijgt om zich volledig uit te leven.

Want daar gaat het eigenlijk om bij Acid Mothers Temple: zich uitleven op het favoriete instrument en telkens voor een twintig minuten per nummer volledig loos gaan. Dat is dus ook het geval op dit twee nummers tellende album. ‘C.O.D.’ begint met veel synthesizer, waar vooral Higashi Hiroshi en Mitsuko Tabata een hoofdrol mogen opeisen.

Geleidelijk gaan Makoto, Satoshima Nani en S/T “Wolf” de strijd aan en groeit het stuk naar een waar gitaarepos. Op de ommezijde staat ‘Third Eye From’, waar astral mama Cotton Casino een eind weg mag kwelen op een tapijt van gitaargefreak. Na een achttal minuten zwijgt ze (eindelijk) en na een gitaarstorm van een minuutje of zo kiest Acid Mothers Temple voor een eerder soundtrackachtig geluid.

Waarom niet, tijdens jams kan van alles gebeuren bij deze bende. Niet dat ze het lang volhouden. Cotton Casino moet nog wat vertellen. En dan is het plots afgelopen. Ze hadden er geen zin meer in. Wij ook niet.

tekst:
Patrick Bruneel
geplaatst:
wo 15 jan 2020

Nog meer nieuws krijgen over muziek en kunst?

Schrijf je in op de Gonzo (circus)-nieuwsbrief!