728x90 MM

Interview: Tramaine de Senna

De backstage van materiële cultuur

Achter de kunstwerken van Tramaine de Senna, sculpturen en textielwerken, schuilt altijd een enorm web aan associaties. Onze kunstredacteur Maarten Buser omschrijft ze daarom als containers: ‘niet zozeer in de zin van een (afval)bak, maar iets dat iets anders bevat; to contain in het Engels.’ Een van de vormen die haar werk aanneemt, vanaf 16 mei te zien bij haar nieuwe solo-expositie ‘Luckx Interior’ in galerie Fred&Ferry te Antwerpen, zijn vazen. ‘Vazen zijn fantastisch, zo elementair. Als je daar iets mee wil doen moet je de vorm ervan echt goed begrijpen,’ vertelt ze in onze nieuwste editie.
'Joe Louis, Max Schmeling' - (c) Tramaine de Senna

Achter de kunstwerken van Tramaine de Senna, sculpturen en textielwerken, schuilt altijd een enorm web aan associaties. Onze kunstredacteur Maarten Buser omschrijft ze daarom als containers: ‘niet zozeer in de zin van een (afval)bak, maar iets dat iets anders bevat; to contain in het Engels.’ Een van de vormen die haar werk aanneemt, vanaf 16 mei te zien bij haar nieuwe solo-expositie ‘Luckx Interior’ in galerie Fred&Ferry te Antwerpen, zijn vazen. ‘Vazen zijn fantastisch, zo elementair. Als je daar iets mee wil doen moet je de vorm ervan echt goed begrijpen,’ vertelt ze in onze nieuwste editie.

Meer lezen? Abonneer je of log hier in.

Dit artikel verscheen eerder in Gonzo #181

Nog meer nieuws krijgen over muziek en kunst?

Schrijf je in op de Gonzo (circus)-nieuwsbrief!