Rondsnorrende speelgoedplatenspelers in de vorm van knalrode Volkswagenbusjes (alias vinylvernietigers) teisteren het bronnenmateriaal, terwijl ze via een zendertje geluiden doorsturen naar transistors die vastgemaakt zijn aan kabels. De aanblik van een postmodernistische wasdraad van geluid. Enkele mobiele transistors knappen dezelfde klus op terwijl ze voortgetrokken worden door een modeltreintje. Met deze ingenieuze installatie zorgden Geert-Jan Hobijn en Carsten Stabenow voor een opvallende verschijning tijdens het Earational Festival. Het basismateriaal van de Yokomono set krijgt nu een tweede leven als geluidsdrager. Het gelimiteerd transparant rood vinyl bevat honderdentien lock grooves waarvan de helft geleverd werd door Staalplaat Soundsystem. De rest zijn geïnviteerde bijdragen van bekende namen als Jim ORourke, Pimmon, Massimo en Rechenzentrum. Het klankenpalet is erg verscheiden: we horen gevogelte, piepknor, noise, percussie, stemmetjes, gestolen muziekflarden en zelfs een onweerstaanbare synthesizerdreun. Net als de onvolprezen RRR500 (een lp met vijfhonderd gesloten groeven) kan je deze 12 appreciëren voor zijn muzikale oneindigheid, maar je kan er ook zelf iets nuttigs mee doen in een persoonlijk experiment. We hebben zelfs een flauw vermoeden dat de minzame Hobijn vanuit zijn DIY attitude vooral het laatste beoogt.