Op twaalfjarige leeftijd leerde hij de breakbeats van LTJ Bukem en N.W.A. kennen en niets zou nog hetzelfde zijn voor Ben Westbeech, die op dat moment vooral bezig was met klassieke piano. Nu is hij 25 en verschijnt zijn debuutalbum op het kersverse label van dj Gilles Peterson. Die kreeg het nummer ‘So Good Today’ bijna twee jaar geleden in handen en bood Westbeech meteen een contract aan voor een volledig album. Eerder maakte hij al hiphop en jungle, maar ‘Welcome…’ tapt uit meer dan één vat. ‘So Good Today’ is funky, licht overstuurde maar pretentieloze feelgood-pop, ‘Bright Future’ en ‘Beauty’ doen aan Bonobo denken en ‘Stop What You’re Doing’ had een jazzwalsje van Earl Zinger kunnen zijn. Heel erg goed zijn het op een funky baslijn gebaseerde ‘Pusherman’, het lekkere ‘Get Silly’ en het wiebelende ‘In/Out’. Westbeech schreef en speelde trouwens bijna alles zelf bij elkaar en beschikt ook nog eens over een knappe stem. Hier en daar maakt hij zich er wel iets te gemakkelijk vanaf, zoals in het ronduit saaie ‘Dance With Me’ of de uiterst voorspelbare drum&bass van ‘Get Closer’. ‘Welcome ’ is zeker geen kandidaat voor album van het jaar zoals sommigen ons willen doen geloven, maar behalve enkele uitschuivers bevat dit debuut toch genoeg hoogtepunten om de aankoop sterk te overwegen.