Hellsongs uit Göteborg is voornamelijk bekend of berucht voor het maken van platen vol covers van foute hardrocksongs. Op ‘Hymns In The Key Of 666’, het debuut uit 2008, was er het duivelsthema. Opvolger ‘Minor Misdemeanors’ werd niet alleen ingeblikt met een nieuwe zangeres, er was voor het eerst een eigen nummer dat niet misstond tussen de reeks covers. Net als op het debuut werd de metal en hardrock in een loungebadje gedompeld waardoor de band zich wist te onderscheiden van andere coverbandjes. Het eigen nummer hoefde trouwens absoluut niet onder te doen voor de rest. Op ‘Love Live Lounge’ deed de band het met een volledig orkest en slaagde er opnieuw in om de covers die ze brengen, lekker fris, anders en verslavend te doen klinken. ‘These Are Evil Times’, het nieuwe werkstuk, is voornamelijk vreemd. We herkenden initieel geen enkel nummer en dachten dat het trio alles zelf had geschreven. Niets is echter minder waar. Ongeveer de helft zijn eigen nummers, de andere zijn effectief covers van hardrock- en metalliedjes. In een volkomen onherkenbaar kleedje gestopt, dat wel. Siri zingt als een melancholische sirene, maakt van de meeste nummers gevoelig klinkende popdeuntjes en slaagt er in om Rammstein‘s ‘Engel’ te reduceren tot Neue Deutsche Welle. ‘Iron Man’ van Black Sabbath, Entombed‘s ‘Eyemaster’ of Ronny Jmaes Dio‘s ‘Stand Up And Shout’ worden tot een bevreemdende essentie teruggebracht die uitnodigt tot meermaals luisteren om het origineel enigszins terug te vinden. Ideaal voer voor popquizzen en anders puur voor het vermaak.