Okieson is de noemer waaronder Nijmegenaar Sebastiaan van Bijlevelt zijn eigen muziek aan het grote publiek wil laten horen. De man is meestal actief in zijn Galloway Recording Studio, waar hij reeds met een waaier aan minder en beter bekende muzikanten samenwerkte. Dit uitgebreide netwerk aan muzikanten zorgt er tevens voor dat hij voor de negen nummers die op zijn nieuwe plaat prijken, beroep kon doen op wie hij maar dacht nodig te hebben om zijn muziek in te kleuren. Naargelang de klankkleur en de sfeer kon hij zo telkens kiezen wie waar bij paste. Dat is ook nodig, want Okieson (live een kwintet) is niet voor één muzikaal gat te vangen. Openen doet hij zijn vierde (als we het goed hebben) plaat met een stukje woedende spoken word uit één of andere toespraak. Het is een ietwat vreemde opener voor een plaat die voorts bestaat uit een waaier aan weerbarstige liedjes die in tegenstelling tot zijn eerdere platen, minder rootsy klinken en ook met blues niet veel verwantschap meer tonen. Tom Waits, Calexico en andere Americana lijken deze keer behoorlijk aan invloed te hebben gewonnen. We horen hier en daar zelfs de invloed van grootmeester Captain Beefheart en in het absoluut niet op zijn plek zittende (of net wel) ‘Fuck That Shit’ horen we de gekheid van vroege Ween. Zomaar Americana is deze plaat zeker niet. Daarvoor experimenteert de man te graag met allerlei klankkleuren. ‘Girl Like You’ en ‘Lorelei’ zijn eerder verstilde pop, terwijl ‘Boards Of Oak’, ‘Whatever’ en ‘You’re Better Off’ steviger klinken en aanschurken bij reguliere rock. ‘No Luck Today’ bevat dan weer wat funky elementen, waardoor we eigenlijk telkens opnieuw worden verrast door de diverse invalshoeken die Okieson hanteert. De grootste constante is ‘s mans zangtalent, dat al deze stijlen zonder moeite beheerst. ‘The Moment You’re Airborne (After Driving Off A Cliff)’ is daarmee een aangename verzameling mooie liedjes van een band die het in zich heeft om bij een breed publiek door te breken.