De geslaagde samenwerking tussen multi-instrumentalist en componist Eyvind Kang en zangeres en componist Jessika Kenney op Aestuarium heeft een vervolg gekregen. The Face Of The Earth is wederom een bijzondere plaat, die refereert aan oriëntaalse en oosterse muziek. De opnamen doen echter niet traditioneel aan en hoeven zeker niet alleen geïnteresseerden in niet-westerse muziek te boeien. Kenney is een kenner van traditionele Perzische zang, Javaanse gamelan, en hedendaagse componisten en experimenten. Zij verzorgt op deze plaat de zang en percussie. Haar zang is warm en loepzuiver; deels zingt ze wat traditionele liederen kunnen zijn, in andere composities lijkt de stem meer als extra instrument te worden ingezet. Kang bespeelt viool en de setar, een Iraans snaarinstrument, strijkend en plukkend. Zijn arrangementen zijn sobere melodische lijnen, minimalistisch met het gebruik van veel herhaalde patronen. Hoewel de composities regelmatig Arabisch aandoen bijvoorbeeld in de regelmatige klimmende en dalende lijnen blijven Kang en Kenney daar zeker niet in steken. Hun kennis van moderne gecomponeerde muziek uit het Westen heeft ook invloed op het resultaat. Voor de luisteraar is dat niet allemaal noodzakelijk om te kennen: The Face Of The Earth bevat warme, ingetogen muziek en zang waarin het bijzonder prettig onderdompelen is.