Na bijna vier jaar doorbreekt Colin Huebert (Great Lake Swimmers) opnieuw de stilte. Samen met drie kompanen werkte hij onder het pseudoniem Siskiyou aan een opvolger voor ’Keep Away The Dead’. Die plaat stond bol van de uitgepuurde, soms experimentele folkrock. De luwe periode van vier jaar werd gebruikt om een omslag te maken in het geluid. Met de hulp van illustere muzikale vrienden zoals Colin Stetson, Owen Pallet en Ryan Driver laten ze de tien songs tot volle wasdom komen. Het is allemaal misschien grootser en breder gearrangeerd maar de emotionele impact is minstens even sterk als bij die meer ingetogen platen. Eén van de eerste hoogtepunten van het album is ’Wasted Genius’. Terwijl het hoofdpersonage verloren loopt in zijn eigen wereld horen we in de achtergrond kleine muzikale details. Een stukje marimba bijvoorbeeld. Om één of andere reden horen we in dit soort nummers wel de invloed van Arcade Fire, zonder het afgeborstelde van die band. Een mooi rustpunt op de plaat is het donker dreigende, ingetogen ’Jesus in the 70s’. Het titelnummer ‘Nervous’ krijgt likjes slidegitaar mee die concurreren met minimaal aangeslagen pianotoetsen. Een echt hoogtepunt zit echter helemaal op het einde. In ’Babylonian Proclivities’ komt alles van het album samen. Een spaarzaam betokkelde banjo, intiem pianospel, de strijkersstukjes die perfect geplaatst zijn en daarbovenop de hartverscheurende stem van Huebert. Langzaam wentelen we mee naar het einde.