Köllt/Kulu is een dubbelaar, bestaande uit een cd en een dvd. Beide schijven bevatten de composities Köllt en Kulu, maar wees gerust: er is geen sprake van overbodigheid. Curieus is dat op de cd Köllt in een lange versie en Kulu in een korte versie is opgenomen; en op de dvd juist andersom. Overigens is kort erg relatief: de twee schijfjes zijn goed voor bijna 2½ uur auditieve ervaring. Köllt wordt gedomineerd door een brok noise die ratelt, ruist en slaat. De geluiden wisselen elkaar af, de ritmes vertragen, versnellen en veranderen van toonhoogte, ritmes verschuiven, loops worden over elkaar gelegd en er ontstaan andere configuraties van geluiden. Ook stilte heeft een plek, in Kulu zelfs nog prominenter.
Kulu is veel afwisselender dan het eerste stuk, zowel in structuur als in klanken. Hoe belangrijk de stilte hier is, blijkt niet alleen door de abrupte overgangen, maar ook uit een fragment waar zachte ruis zich heel even uit de stilte lijkt op te richten, om er langzaam weer in terug te zakken. López baseert zijn geluidscomposities vaak op veldopnames, die door bewerking nauwelijks of moeilijk herkenbaar blijven. Bij Köllt/Kulu is het ook moeilijk te zeggen wat er voor opnamen aan de composities ten grondslag kan hebben gelegen, maar de vraag wordt wel weer opgeroepen door de dvd. Op de gefilmde beelden zijn vergelijkbare processen toegepast. Ze zijn bewerkt, over elkaar gelegd, soms herkenbaar, andere keren abstract. De montage volgt soms de klanken: bij wisselingen verandert het kader, wordt het beeld dichter of begint een nieuw beeld. Andere keren kiezen klank en beeld hun eigen weg. Kun je zomaar minutenlang stilte en zwart beeld hebben. Of beeldflitsen en stilte. Of noise zonder beeld. López levert een waardevol pakketje af.