Het lijkt wel aan het jaargetijde te liggen, maar net als Sofia (zie bespreking van hun Search & Destroy elders in dit nummer) presenteert Hellsongs, uit het Zweedse Göteborg, een plaat vol covers. Tien stuks zijn het, die allen als onderwerp de duivel hebben en allemaal, op een paar kleine stukjes na, nauwelijks te herkennen zijn. Tien klassieke hardrock- en metalsongs werden onder handen genomen en dat met een bevreemdend en eigenwijs resultaat. Hymns In The Key Of 666 klinkt bij momenten bijna als een loungeplaat, en dat moet je maar doen met dit songmateriaal. Melancholie vormt de hoofdtoon op dit album en zangeres Harriet Ohlsson is niet te beroerd om kleine wijzigingen aan de teksten aan te brengen opdat ze beter bij haar vrouw-zijn zouden passen. De twee muzikanten die haar bijstaan, raken trouwens geen gitaar aan bij de muzikale omlijsting van deze resem verrassende bewerkingen. We horen twee keer -Iron Maiden (The Trooper en Run To The Hills), maar ook Slayer, Megadeth, Metallica, Twisted Sister, Europe, Saxon, AC/DC en Black Sabbath, wiens Paranoid hemels klinkt in de versie van Hellsongs. Zo lang bands erin slagen composities van andere muzikanten volledig naar hun eigen hand te zetten en ze in een heel ander kleedje weten te steken, is het voor ons al lang best dat dit soort ondernemingen helemaal niet meer origineel zijn. Als het maar goed klinkt, zoals dit Hellsongs op zijn debuut.