‘False Ponds’ van Tom White is verschenen op cassette, maar ook via de website van de maatschappij te downloaden. De release bestaat uit twee composities van exact tien minuten elk en van een grote schoonheid. ‘False Ponds I’ en ‘II’ zijn beide sterk gebaseerd op loops van field recordings en digitaal gecreëerde geluiden, waar overheen een laag van willekeuriger klanken – kraakjes, tikken, galmen – is gelegd. Beide stukken kennen halverwege ook een omslag in het landschap dat ze hebben getekend. Deel I begint bijvoorbeeld met ruis en kraakgeluiden, een opkomende en aanhoudende toon, en een loop van stemmen in een verte. Na de omslag is er een simpele loop met ruisend en later rommelend geluid. ‘False Ponds II’ is zo mogelijk nog mooier, heeft een basis met een loop van trage metalige slagen, waardoorheen soms krakerige storingsgeluiden of a-ritmische accenten klinken. In het loom voortkabbelende geluid nemen plots de kraak en ruis de overhand, waaruit een nieuwe loop voortkomt. ‘False Ponds’ is heel minimaal in klankenspectrum, en in opbouw van de stukken, maar juist in die beperking ligt de schoonheid: in de kleine verschuivingen en veranderingen, in de sfeer van onnadrukkelijkheid.