De dabke van Omar Souleyman is krankzinnige, turbogedreven feestmuziek die je het liefst op hard volume in de auto afspeelt met de ramen wagenwijd opengedraaid. De ritmes en synthesizersolo’s die zijn vaste begeleider uit een Arabisch gestemd keyboard weet te kloppen, klinken buitengewoon opzwepend en exotisch voor onze westerse oren. Omar Souleyman is ontdekt en aan de buitenwereld geïntroduceerd in 2006 door het Sublime Frequencies label en in een paar jaar tijd wist de Syrische zanger de lokale bruiloftspartij in de woestijn te vervangen voor festivalpodia zoals Roskilde en Lowlands. Er gaan verhalen rond dat er meer dan 500 opnames bestaan van zijn concerten, maar ‘Bahdeni Nami’ is zijn tweede volwaardige studioalbum uitgebracht op het Duitse, techno georiënteerde Monkeytown label. Voor de productie zijn niet de minste producers voor de dag gehaald. Four Tets Kieran Hebden die ook zijn eerste album produceerde, Gilles Peterson en Monkeytowns eigen Modeselektor zijn allen van een kaliber dat ze een basdrum hard uit elke speaker kunnen laten klinken. Echter los van een professionele mix is de muziek opvallend gelijk gebleven aan alles wat Omar Souleyman hiervoor heeft gedaan. Alleen een remix van Legowelt aan het einde van het album wijkt af, maar vervalt in een wat flauwe dubtechno die de energie van Souleyman de nek omdraait. De muziek van Omar Souleyman is en blijft waanzinnig, maar zoals met haast alle artiesten die vanuit de obscuriteit het grotere publiek weten te vinden zijn de rauwe randjes verdwenen. Dit album is helaas geen verrijking, maar meer een aanvulling op zijn repertoire.