We zijn bij nummer 7 in de Antilounge-serie. De zevende keer dat Den Haag laat zien wat het op elektronisch muziekgebied te bieden heeft. Zelfs 2562 is er groot mee geworden, al was hij dat ten tijde van Antilounge 4 in 2007 al een beetje. Een lange adem is het in ieder geval. Door de jaren heen is te zien hoe het merendeel op de Antilounge-albums wordt gevuld door volgers van de muzikale mode. In voorbije jaren was dat uiteraard dubstep. Dat is nog steeds de stijl die een stempel drukt op de nieuwste editie van Antilounge. Dit is niet een sampler van wat er in Low End Theory te doen is, dit is Den Haag. Verwacht daarom geen volgelingen van Flying Lotus, Nosaj Thing, Gonjasufi of Daedelus, dat horen we misschien op Antilounge 8. Op de zevende editie is het vooral zoeken naar het eigen geluid. Oudgedienden als Geazah en Charly & Gallus leveren voor de zoveelste keer kwaliteit af. Fleaco zorgt voor een Justice-uitstapje, Crystal Archive brengt wat afwisseling met een soort industriële drone en Bimbo Electrico levert de electrolucht. Antilounge 7 is van wisselende kwaliteit met enkele uitschieters; de gedachte die er bij de andere zes ook was, blijft: op naar de tien!