Piepen kan geen kwaad

Vrijdagavond, 30 november, kwam het doompopkwintet, The Girl Who Cried Wolf, hun tweede lp, ‘A(R)MOR’, voorstellen aan het Kortrijkse publiek in de Gainsbar.

Via TOUTPARTOUT, dat met hun Autumn Falls muziek willen neerpoten op verschillende plaatsen, overal in België, stonden Heleen Destuyver (zang), Samir Boureghda (gitaar), Michael-John Joosen (drums), Sofie Sweygers (cello en toetsen) en Casper Heijstee (bas), op het kleine podium van de Gainsbar. De mensen van de Gainsbar zijn dan ook goed bezig en meer en meer onbekende groepen mogen er hun ding komen doen. Helaas, onbekend maakt onbemind en deze avond was het niet anders. Normaal zou het concert om halfnegen beginnen maar omdat er maar vier tooghangers, 2 Gainsbarmannen en een fotograaf aanwezig waren, werd beslist om pas rond tien uur te beginnen. En zo begon het wachten, en wachten, en uiteindelijk tegen tienen aan was er toch een beetje meer volk, voornamelijk weekendvierders, en of die dan het geschikte publiek vormen is een andere vraag, soit, als ze het zich ‘s anderendaags nog herinneren kunnen ze het wel doorvertellen, hopelijk….
Terug naar The Girl Who Cried Wolf, wel, het klonk niet mis. Ondertussen hebben ze al een bescheiden naam in het milieu en hopen ze nu een nog bredere groep aan te boren. ‘Running’ en ‘White Noise’ zijn zeker liedjes die kunnen bekoren. Voor de liefhebbers van Portishead, Chelsea Wolfe, Esben & The Witch, slaagt dit kwintet erin om een mooie, hedendaagse melancholie te scheppen, en voor wie er voor open staat, meegesleept te worden in hun breekbare universum. Vijf aangename mensen, tja, door het wachten leer je dan toch nog mensen kennen, en zeker voor herhaling vatbaar.
Doe zo voort, Gainsbar.

Gezien: The Girl Who Cried Wolf – Gainsbar, Kortrijk – 30 november

tekst:
Stephan Vercaemer
beeld:
The Girl Who Cried Wolf - Foto: Stephan Vercaemer
geplaatst:
di 4 dec 2018

Nog meer nieuws krijgen over muziek en kunst?

Schrijf je in op de Gonzo (circus)-nieuwsbrief!