Live In Paris

Ook nadat ze Hype Williams ontbonden hebben, blijven beide groepsleden Dean Blunt en Inga Copeland provoceren. Blunt bracht eerder dit jaar als Babyfather nog het protestalbum ‘BBF Hosted By DJ Escrow’ uit en nu komt Inga Copeland onder haar alias Lolina met een liveplaat voor de dag, waar ze ook een bijbehorende film voor maakte. Zo duidelijk en niet mis te verstaan de titel van dit album is, zo warrig en raadselachtig is de muziek. Met ‘Lolina’ en het door een dissonante piano verstoorde ‘Relaxx’ telt deze liveset ook twee nummers van haar vorig jaar uitgebrachte ep ‘RELAXIN’ With Lolina’. Op zijn toegankelijkst (‘Chance’, ‘Wheel Up My Tune!’) brengt ‘Live In Paris’ electropop in haar meest abstracte vorm, op andere momenten (‘Live In Paris’, ‘2nd Chance’) is het avant-gardistische antikunst. De concertfilm schept niet veel duidelijkheid: op ‘Last Days Of Being A Wanker’ zien we Copeland als een bezetene tokkelen op een koebel en tijdens afsluiter ‘Relaxx’ zingt ze doodleuk ‘Relax with me’, terwijl geweerschoten knallen en haar projecties in vlammen opgaan. Net als Dean Blunt dat vaak doet, slaagt Inga Copeland erin om ons aan het einde van de rit met meer vragen dan antwoorden op te zadelen. Ook dat is een kunst.

tekst:
Mattias Baertsoen
beeld:
Lolina_Live_In_Paris
geplaatst:
zo 11 nov 2018

Nog meer nieuws krijgen over muziek en kunst?

Schrijf je in op de Gonzo (circus)-nieuwsbrief!