Archief artikelen

De waan, de wil, de weg


In de inhoudelijk zo rijke en overwegend door ‘sharing’ gedreven onderwereld van vrije, speculatieve muzieken zijn publieke concerten een mythe, een sociaal-muzikale conventie die in deze digitale tijden haar zin grotendeels heeft verloren.


Wil je graag verder lezen? Als je abonnee bent, log dan in om verder te lezen.

Heb je nog geen abonnement? Word dan nu meteen abonnee en ontvang een t-shirt of een introductiekorting van € 15!


 


Dit artikel verscheen eerder in GC #139.

Koop deze editie in onze webshop!

Bibliografie

Matthieu Saladin, Esthétique de l’improvisation libre - Expérimentation musicale et politique (Dijon/Parijs: Les Presses du Réel, 2014)

Lees meer

Lees meer over Speculatieve muziek
in GC # 122
Lees meer over Ultra
in GC # 108
Lees meer over Toeval in GC # 133

Reacties




%d bloggers liken dit: