Boekselectie Gonzo (circus) #144

Knippen, plakken, snijden, kopiëren, uitpluizen en ontleden: een knutselproject? Nee, technieken om met een kritische blik de ingebakken (maatschappelijke) gemeenplaatsen te ontmaskeren. Yasushi Inoue splitst de vertelling van zijn meesterwerk in drie perspectieven, bij de dichter-activist Kirill Medvedev blijkt de cut-up techniek niet alleen een literaire werkwijze te zijn, en verder blijken burgerlijke ongehoorzaamheid en creativiteit moeilijk zonder elkaar te gaan. Erika Balsom en Nadine Roestenburg proberen de rol van kunst in een postdigitale wereld in kaart te brengen door concepten te ontleden en weer samen te brengen.

Knippen, plakken, snijden, kopiëren, uitpluizen en ontleden: een knutselproject? Nee, technieken om met een kritische blik de ingebakken (maatschappelijke) gemeenplaatsen te ontmaskeren. Yasushi Inoue splitst de vertelling van zijn meesterwerk in drie perspectieven, bij de dichter-activist Kirill Medvedev blijkt de cut-up techniek niet alleen een literaire werkwijze te zijn, en verder blijken burgerlijke ongehoorzaamheid en creativiteit moeilijk zonder elkaar te gaan. Erika Balsom en Nadine Roestenburg proberen de rol van kunst in een postdigitale wereld in kaart te brengen door concepten te ontleden en weer samen te brengen.

Meer lezen? Abonneer je of log hier in.

Nog meer nieuws krijgen over muziek en kunst?

Schrijf je in op de Gonzo (circus)-nieuwsbrief!