Blog Nieuws

Pre-order Gonzo (circus) #142


Op 7 november ligt Gonzo (circus) #142 samen met Mind The Gap #129 in de kiosk en bij de betere boekhandel en platenzaak. Of bestel deze editie online en ontvang meteen thuis.
 
GC142_CoverIn deze editie besteden we ruim aandacht aan de jonge instrumentenbouwers die het geluid van de muziek in de 21ste eeuw drastisch zullen veranderen. Een van die ‘uitvinders in audio’ is DIANNE VERDONK. Samen met haar ‘beestachtig fysiek instrument’ Bellyhorn staat ze op de cover van Gonzo (circus). De foto is van Jelmer de Haas. We trokken ook nog naar Schiedam om met het collectief achter KMEX te praten en naar Veenendaal om bij YURI LANDMAN een kijkje in zijn instrumentenbouwers-keuken te nemen. Sara Anke Morris en Stijn Berer maakten er portretten bij.
 
Is de term activisme nog bruikbaar? Producer RABIT stelt de vraag. Alison Chesley (HELEN MONEY) is hoopvol als het over positieve actie gaat: “Anti’s hebben hun beste tijd gehad.” Strijdend voor een inclusieve muziekscene: WAXAHATCHEE. In de Nederlandse METAL veroveren vrouwen intussen een gelijkwaardige positie. Niels Tubbing brengt de paradigmashift in kaart. Kunstenaar FEIKO BECKERS vindt troost in de teleurstelling. PETE HARDEN van ENSEMBLE KLANG over wat we achteloos en wat we bewust weggooien. En een portret van hiphopproducer THE ALCHEMIST: deze beatmaker is meestal blij met zijn plekje achter de schermen, maar wij brengen hem voor het voetlicht. Hugo Emmerzael trok naar Los Angeles om te chillen met footwork-producer TASO: de vele joints beletten niet dat het een boeiend interview werd. Dichter bij huis interviewden we mediakunstenaar VITO WILLEMS, producer NADIA STRUIWIGH en Philippe Delvosalle van OKRAINA RECORDS. Zowel artwork als muziek zijn om al onze vingers van af te likken.
 
Maarten Buser buigt zich naar aanleiding van het verschijnen van ‘Zwemmen in de oceaan’ van essayist Miriam Rash over internet als gif en medicijn. Tom Wouters brengt een ode aan de vergeten schrijver Eduard Levé.
 
En verder: een uitgebreide muziek- en kunstagenda, uiteraard onze vaste columns Rubber Ring en Kaap Schermer, en ten slotte een berg reviews van nieuwe albums.

Comments

comments


Reacties


Geef een reactie